nie odpowiedziane pytanie
Ostatnio przez przypadek wszedłem w aplikacje connexoon access. Zauważyłem tam wtedy że aplikacja reklamuje się że już mogę sterować bramą za pomocą komend Asystenta google w jezyku polskim. Fajnie, w domu średnio się przyjął patent na sterowanie bramą po angielsku. Problemem jest jednak fakt, że mimo iż brama z Pseudonimem BRAMA jest dodana do pomieszczenia Garaż żadna z komend które przychodzą mi do głowy nie działa. Po wypowiedzeniu OK, Google...
-... otwórz garaż -> Niestety nie rozpoznaje tego urządzenia. Podaj jego nazwę.
-... otwórz bramę -> Wyszukiwanie frazy 'otwórz brame' w google
-... otwórz brama -> Wyszukiwani filmów 'otwórz brama' na youtube
-... uchyl bramę -> Wyszukiwanie google
-... zamknij garaż -> Niestety nie rozpoznaje tego urządzenia....
-... zamknij bramę -> wyszukiwanie youtube
-... zamknij brama -> jw.
i teraz uwaga... najlepsze (zaznaczam, że w asystencie zostawiłem tylko język polski do komunikacji a aplety IFTTT są SKASOWANE [o apletach powiem za moment jeszcze jedno]
-... close garage -> Somfy Tahoma & Connexoon: wygląda na to że urządzenie jest teraz niedostępne
-... open garage -> jw.
Wcześniej kiedy aplety IFTTT były tylko wyłączone odpowiedzi były następujące:
-... open garage -> Czy mogę prosić o Twój kod zabezpieczający, aby uchylić urządzenie Brama? -> po podaniu kodu bez wzgledu czy dyktujac czy pisząc (swoją drogą ekstra kod zabezpieczajacy jak musisz go powiedziec do telefonu narażając że tak czy siak i tak pół autobusu np usłyszy go) -> Czy możesz spróbować jeszcze raz? -> po kolejnym podaniu -> wyszukiwanie google kodu.
...close garage -> Już się robi, Brama: przymykam.
I to był jedyny moment kiedy scenariusz jako taki działał. Tylko dało się zamknąć bramę mówiąc do asystenta fraze którą ustawiłem w IFTTT jako zamknij garaż.
Co do samego IFTTT poprzednio aplety miałem dwa na 'open garage' i close garage'. W IFTTT były wtedy do wyboru przynajmniej dwa tryby działania (przynajmniej z tych korzystałem) - ACCESS - OTWÓRZ - Michał i ACCESS - ZAMKNIJ - Michał. Aktualnie jest tylko ten pierwszy więc nie mogę z powrotem ustawić IFTTT nawet zeby brama działała po angielsku.
Odnoszę wrażenie że ten Smart Home się zaczyna robić co raz bardziej Pissing me off Home. Zwlaszcza w odniesieniu do bramy którą najchętniej obsługiwałem z poziomu asystenta głosowego.
Ugh nie wpisałem jakie urzadzenie - Brama Wiśniowski silnik metro io z centralką connexoon.
Content
Odpowiedzi
Dzień dobry,
Potwierdzamy (po wielu testach) występowanie problemu opisanego przez Pana.
Współpracujemy z firmą Google nad poprawą działania tego rozwiązanie.
Dziękuję za odpowiedź. Jeżeli mógłbym to zasugerować to kwestia kodu jest strasznie upierdliwa jakkolwiek by ona nie wyglądała. Google ma swoje zabezpieczenia w postaci Voice match uniemozliwiajace uzycie asystenta nieporządanym użytkownikom (póki co w języku polskim średnio to działa, ale tez zabezpieczonego pinem czy wzorem telefonu nie da się uzyc do korzystania z asystenta google). Idealną opcją byłoby ustawienie możliwości otwierania i zamykania jedną komendą bez podawania jakichkolwiek kodów. A już za luksus uznałbym możliwość podania wartości uzywając frazy np uchyl bramę do połowy albo (do 50%). Zdarzało mi się latem ustawiac bramę przy użyciu aplikacji na np 75%. Wtedy pies mógł sobie spokojnie przez garaż wchodzić do domu a nikt z ulicy nie był kuszony zawartością garażu.
Witam.
Mam podobny problem z połaczeniem TaHomy z google assystent. Na wszystkie mozliwe sposoby, ale dalej nie działa jak powinno. Jedynie odpala scenariusz nazwany "test" i powiem "ok google, uruchom test", jesli nazwa jest inna to wyszukuje w przegladarce haslo. Jesli powiem "otworz rolety salon" czy kazda inna komede to nie dziala.
Potwierdzam, że działają tylko scenariusze i to w wersji angielskiej, czyli komenda "turn on ..." i nazwa scenariusza (najlepiej ponazywać je również po angielsku). Nie działa po polsku "włącz ...".
Nie działają również komendy typu "open" itd.
Dzień dobry,
Potwierdzamy poprawność działania rozwiązania ( z wykorzystaniem Asystent Google)
"Open [nazwa urządzenia]"
Jako nazwę urządzenia np. "salon 1"
Faktycznie sprawdziłem teraz i komendy typu "open" czy "close" (lub po polsku otwórz/zamknij) działają z nazwą urządzenia oraz nazwą pomieszczenia!
Super, wcześniej był z tym problem
No to u mnie po staremu - Open/close faktycznie działają. Ale przy otwieraniu pyta mnie o kod dostepu - kiedy wypowiadam serie liczb pyta czy mogę spróbować jeszcze raz - kiedy - próbuje jeszcze raz - wyszukuje tą cyfre w googlach. Zamykanie działa ok. Ale tylko z komendą open/close.
Co ciekawe jeżeli powiem - otwórz/zamknij bramę w garażu (mówienie otwórz bramę albo otwórz garaż daje wyniki wyszukiwania) wtedy dostaje odpowiedź, że wygląda na to ze urządzenie nie zostało jeszcze skonfigurowane, a na wszystkich telefonach zalogowanych na tym koncie google dostaje powiadomienie z asystenta google - "Połącz inteligentne urządzenia domowe".
Po przejsciu do tego wchodze w ustawienia sterowania domem w asystencie, ale brama jest skonfigurowana poprawnie - pseudonim brama - pomieszczenie garaż.
Na prawde ten 'kod bezpieczenstwa' jest srednio bezpieczny dla asystenta głosowego... W pierwszej kolejnosci dopilnowałbym aby usunąć albo... ominąć tą 'funkcjonalność'.
Dzień dobry,
Poniżej szczegóły:
1. Nazwać urządzenie po angielsku w aplikacji connexoon
2. Ustawić kod zabezpieczający
Polecenia Otwórz i zamknij można wydawać w języku polskim. Gdy chcemy zamknąć poprosi o kod, który podajemy po angielsku.
Oczywiście konto musi być powiązane z Google Assistance.
To nadal strasznie kaleczy - nazwałem bramę - brama.
Otwórz brama - wyniki wyszukiwania - otwórz bramy nieba :D
Open brama - pyta o kod
odpowiadam kod - one one one one
Jasne, brama: uchylam - i faktycznie sie otwiera brama.
Close brama - wyniki wyszukiwań
Close garage - wyniki wyszukiwań
close brama w garażu - wyniki wyszukiwań
zamknij brama w garazu - jasne, brama: przymykam.
Czyli otwieramy po angielsku wpisujac kod ale nie cyframi tylko slowami - wypowiadanie 'one' 'one' 'one' 'one' generuje te same błędy co zwykle.
Na prawde nie można pominąć w żaden sposób tego kodu? Przecież to najgłupsza rzecz jaka tu występuje.
A żeby zamknąć trzeba mu powiedzieć po polsku :P
Dzień dobry,
Tak Google Assistant pracuje w języku polskim, jest to niezależne od firmy Somfy.
Nie można pominąć kodu (mówimy go po angielsku).
Kod zabezpiecza przed nieuprawnionym otwarciem gdyby ktoś ukradł telefon.
Zbyt szybko pochwaliłem że działa :(
Niestety z komendami w języku polskim są problemy.
Komendy "Otwórz" czy "Zamknij" nie zawsze działają. Tak jakby zależało to od nazwy obiektu (rolety w moim przypadku).
I tak np.
Gdzie jest przyczyna problemu?
Dodam że angielskie komendy działają bez problemu "open" czy "close".
Super będzie jak to zacznie również działać dobrze po Polsku! Pomóżcie!
Dzień dobry,
Dziękujemy za wiadomość.
To prawda - obecnie tak to działa.
Rozpoznawanie komend w języku polskim jest cały czas udoskonalane przez Google, jednak występują problemy z rozpoznawaniem niektórych produktów, jak na przykład rolety.
Czasami wystarczy powiedzieć żaluzja, wtedy otwiera rolety, jednak to się dynamicznie zmienia i kto wie czy jutro już nie rozpozna rolet.
Tylko wychodzi na to, że sama nazwa urządzenia jaką nadać w google home albo w somfy to i tak mało istotne bo to co rozpoznaje asystent to są dwie różne rzeczy.
Dzień dobry,
Nie wystarczy zmienić w Google.
Nazwa musi być zmieniona w aplikacji TaHoma lub Connexoon, następnie zaktualizowana w Google Assistant.
Jak zaktualizować:
Google assistant-sterowanie domem- zarządzaj kontami- sprawdź, czy są nowe urządzenia.
W przypadku pytań pozostajemy do dyspozycji.
Z pozdrowieniami,
Zespół Somfy
Rok za nami i nic się nie poprawiło. Po polsku jak powiem zamknij żaluzję to działa a rolety brak.. jak ustawić by się zamkneły wszystkie na raz? i wielki minus dla ta homy ze nie widać jakim momencie się rolety znajdują. np otwarta lub zamknięta
Dzień dobry,
najskuteczniejszym sposobem będzie stworzenie scenariusza, w którym definiujemy, które rolety mają się opuszczać.
Odnośnie drugiej części zapytania, taką funkcjonalność zapewnia dwukierunkowa technologia radiowa io, przekazując informację zwrotną z urządzenia.
Pozdrawiamy,
Witajcie,
mam problem, przy poleceniu otwarcia bramy google home hub prosi mnie o pin.
Nie mam pojęcia skąd mam wziąć ten pin.
korzystam telefonu z IOS
Dziękuję z góry za pomoc.
Pin nadajesz w aplikacji Somfy jako 'hasło'.
Nie tego szukasz?
Zadaj pytanie
Brak podobnego pytania
Michał odpowiedział strong>
Darek odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Mateusz odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Michał odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Rafał odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Michał odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Michał odpowiedział strong>
Rafał odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Rafał odpowiedział strong>
Robert odpowiedział strong>
Michał odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Michał wysłał nowy problem strong>
© Wszelkie prawa zastrzeżone Somfy 2013 - Odkryj wszystkie nasze rozwiązania automatyki domowej: bezprzewodowa automatyka domowa, centrale starujące, nasi partnerzy automatyki domowej, silniki automatyki domowej, instalacja automatyki domowej, automatyka domowa w Twoim nowym domu, zainstaluj automatykę domową, kup automatykę domową online, alarm