nie odpowiedziane pytanie
Silnik w tej rolecie to taki z elektronicznymi krańcówkami model to chyba ilmo. Tak to określił serwis od rolet. Są to rolety firmy OKNOPLAST. Czy to może być wina uszkodzonego kondensatora rozruchowego. Wymiana takiego kondensatora będzie dużo tańsza niż wymiana na nowy silnik.
Content
Odpowiedzi
Dzień dobry,
Bardzo dziękujemy za zapytanie.
Zużyty kondensator może być przyczyną braku możliwości podnoszenia, sytuacja taka może mieć miejsce po wielu latach użytkowania. Jednak, aby ustalić potencjalną przyczynę niewłaściwego działania należy przesłać napęd do naszego serwisu w celu przetestowania. W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji - kontakt z naszą infolinią pod numerem 801377199.
Mialem podobna sytuacje. Wymieniłem kondensator. Oryginal byl na 2.5 uF +/-10%, wstawilem 3uF +/-5%. Dziala jak nowa. Koszt kondensatora 14zl. Do tego nowe łożysko za 3zl. Inna sprawa, ze dla mnie jakość Somfy jest bardzo niska. Mam 10 rolet, używane 4.5 roku (montaż 6 lat temu) - w 2 kondensator do wymiany, w 3ciej słychać, ze do wymiany będzie za chwilę. Model ilmo - jedne z droższych silników na rynku. Jakość nie idzie w parze z ceną. Serwisant chcial wymienić w obu silniki wołając za naprawę 2.900zł... dziekuję za takie napędy i serwisantów...
Dzień dobry,
Standardowy koszt wymiany kondensatora w naszym Centrum Serwisowym to 90 PLN netto. Kondensator jak i również inne elementy eksploatacyjne posiadające krótką żywotność (np. żarówki, baterie, bezpieczniki itp.) powinny być wymieniane celem dotrzymania parametrów jakościowych napędu. W razie jakichkolwiek pytań dział Serwisu Somfy pozostaje do dyspozycji m.in. pod adresem serwis_pl@somfy.com .
Krzysztof L. czy mógłbyś napisać jaki kondensator kupiłeś? Mam tą samą sytuację w 3 roletach - zaczęły padać miesiąc po zakończeniu gwarancji. Pozdrawiam.
Kupilem MIFLEX MKSP-5P 3uF. Pojemnosc musisz dobrac w zaleznosci od rolety. Ja na razie wymienialem w najmniejszej. W wiekszych silnikach zapewne sa wieksze kondensatory.
Swoja droga nie zgadzam sie z Somfy, ze kondensator to czesc eksploatacyjna. Poza tym niech w takim razie Somfy przeszkoli serwisantow, by nie sugerowali od razu wymiany silnika i nie rozdmuchiwali kosztow naprawy.. Chociaz dla Somfy to w koncu lepiej.. zawsze to kolejny silnik sprzedany.
OK, dzięki za informację. Właśnie rozebrałem silnik rolety w oknie 185cm x 230cm i jest tam ten sam kondensator 2,5uF.
Zgadzam się co do serwisu - u mnie w jednej rolecie silnik już wymieniony, ale na inny niż Somfy. Przy pierwszym zakupie wybierałem droższe silniki licząc na to, że będzie spokój na długie lata. Okazuje się, że mogłem kupić o połowę tańsze. Mam ich 14, więc niepotrzebnie wydałem kilka tysięcy zł.
Witam, a gdzie dokładnie ten kondensator, trzeba wybudować silnik czy tylko obudowę rolety?
Dzień dobry,
Kondensator znajduje się wewnątrz napędu, trzeba wyjąć napęd z rury nawojowej .
W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji - kontakt z naszą infolinią pod numerem 801377199.
Posiadam silnik SOLUS 2. Padł mi kondensator :( Silnik wymontowałem z rolety. W jaki sposób dostać się do środka? Na obudowie są 4 piny i śruba od strony przewodu. Usunięcie śruby nic nie daje. Piny można jedynie wbić do środka.
Proszę o podpowiedź.
Dzień dobry,
Bardzo prosimy o przesłanie napędu do naszego Centrum Serwisowego wraz z danymi kontaktowymi, gdzie zostanie poddany bezpłatnej ekspertyzie (i ewentualnej płatnej naprawie po uprzednim kontakcie serwisu).
Samodzielne działanie może doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia.
Centrum serwisowe Somfy:
ul. Rudolfa Diesla 9
32-005 Niepołomice
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.
Dzień dobry,
Mam dokładnie taki sam problem jak opisany w tytule. Roleta podnosi się tylko na początku później trzeba jej pomagać popychając od dołu. Mam silnik Altus 40 RTS 9Nm/14 i lokalny serwisant zaproponował wymianę silnika na nowy. Biorąc pod uwagę jego znaczny koszt wolałbym upewnić się czy nie można tego silnika w jakiś sposób naprawić, być może wymiana wspomnianego kondensatora pomoże. Czy można do Państwa przesłać napęd w celu sprawdzenia? Proszę o podanie nr telefonu do kontaktu.
Pozdrawiam
Łukasz
Dzień dobry,
Dziękujemy za skontaktowanie się z nami.
Numer telefonu do naszego centrum serwisowego: 22 509 53 60
W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do dyspozycji.
Pozdrawiamy
Nie tego szukasz?
Zadaj pytanie
Brak podobnego pytania
wuns odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Łukasz odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Slawek odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Rafał odpowiedział strong>
Piotr odpowiedział strong>
Krzysztof odpowiedział strong>
Piotr odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Krzysztof odpowiedział strong>
Somfy odpowiedział strong>
Rafał wysłał nowy problem strong>
© Wszelkie prawa zastrzeżone Somfy 2013 - Odkryj wszystkie nasze rozwiązania automatyki domowej: bezprzewodowa automatyka domowa, centrale starujące, nasi partnerzy automatyki domowej, silniki automatyki domowej, instalacja automatyki domowej, automatyka domowa w Twoim nowym domu, zainstaluj automatykę domową, kup automatykę domową online, alarm