nie odpowiedziane pytanie

Napęd Somfy EXAVIA 500

Witam serdecznie,
Do wczoraj byłem szczęśliwym posiadaczem wyżej wymienionego napędu.
W dniu wczorajszym wystąpiła usterka. Jedno z skrzydeł nie chciało sie otworzyć i blokowało drugie po ok 10-20cm otwarcia.
Brama została otworzona awaryjnie i ponownie zaprogramowana, co pomogło na kolejne 2 otwarcia i problem powrócił.
Podczas otwierania z siłownika,który blokuje bramę dochodzą dziwne odgłosy i siłownik próbuje domknąć bramę zamiast ją otwierać (po ściągnięciu zaślepki widać minimalny ruch śruby w kierunku domykania). w tym momencie drugie skrzydło zatrzymuje się. Po ponownym wciśnięciu skrzydło zamyka się. Wezwany serwisant stwierdził uszkodzenie jednostki centralnej (czujnik przeciążenia). Brama zakupiona 28-05-2019r. Gdzie mogę starać się o naprawę /wymianę jednostki sterującej.

Jakub
Jakub

Jakub

Poziom
0
11 / 100
punkty

Odpowiedzi

Dzień dobry,

Dziękujemy za wiadomość.

Przyczyną tak szybkiego uszkodzenia się centrali sterującej mogą być niezachowane odległości montażowe, proponujemy więc zweryfikować prawidłowość montażu.

Zjawisko dociskania skrzydła bramy, zamiast jego otwierania, może wynikać z nieprawidłowego podłączenia siłownika lub błędnie wykonanego przyuczenia.

Prosimy sprawdzić czy podłączenie jest zgodne z tabelą:

Przyuczenie należy wykonać zaczynając od zamkniętej bramy.

Jeżeli powyższe działania nie pomogą, prosimy o reklamację produktu w miejscu jego zakupu.

W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.

Jakub
Jakub

Jakub

Poziom
0
11 / 100
punkty

Dziękuje za błyskawiczną odpowiedź,
Odległości montażowe zostały zachowany zgodnie z przymiarem który został dostarczony wraz z napędem.
Przepraszam ale Państwa wyjaśnienie odnośnie niewłaściwego podłączenia lub błędnego programowania są absurdalne. Sugerują bowiem Państwo, iż przez 9 miesięcy użytkowania z niewłaściwym zaprogramowaniem lub podłączeniem brama funkcjonowała prawidłowo i dopiero w dniu wczorajszym nastąpiło uszkodzenie. Wyprzedzam Państwa kolejną odpowiedź - tak przewody podłączone są zgodnie z instrukcją przez pracownika posiadającego uprawnienia kategorii E i D z grupy 1 i tak - brama została prawidłowo zaprogramowana (świadczy o tym bezproblemowe działanie przez okres 9 miesięcy od montażu).
Nie rozumiem braku odniesienia do przyczyny usterki podanej przez serwisanta z Państwa strony?

Dzień dobry,

Upewnienie się, czy montaż i podłączenie elektryczne jest poprawne należy do podstawowych czynności diagnostycznych.

Odnieśliśmy się do procedury przyuczenia ze względu na to, że w wiadomości od Pana uwzględniona została informacja o ponownym programowaniu.

Przedstawiliśmy najczęstszą przyczynę wskazanej przez Pana usterki.

Zgodnie z wcześniejszą wiadomością, prosimy o reklamację produktu w miejscu jego zakupu.

W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.

Do góry strony

© Wszelkie prawa zastrzeżone Somfy 2013 - Odkryj wszystkie nasze rozwiązania automatyki domowej: bezprzewodowa automatyka domowa, centrale starujące, nasi partnerzy automatyki domowej, silniki automatyki domowej, instalacja automatyki domowej, automatyka domowa w Twoim nowym domu, zainstaluj automatykę domową, kup automatykę domową online, alarm